Detta klipp har 65 delningar →
Dela på FacebookI veckans P3 Spel petar vi på en öm punkt i spelkulturen, nämligen relationen mellan den granskande spelpressen och de spelglada konsumenterna.
5 kommentarer:
https://www.youtube.com/watch?v=5t3y7EeBhxg&feature=youtu.be
Titta och lyssna :) intressant!
2014-09-14
Jag trodde verkligen inte mina öron. Sa de verkligen att lanseringen av Xbox One fördröjs ETT ÅR pga lokalisering?! Jag har lokaliserat två olika AAA spel till 7 olika språk. Det tog 3 månader/ spel. Då jobbade jag själv. Anledningen till att det tog mig sån tid var att all dialog var inte färdigskriven, alla scener var inte färdigklippta och vi hade inga tolkar inhouse utan var tvungna att vänta med korrekturer. Det blev mycket dubbelarbete och mycket väntetid på tolkarna.
Det finns inte en chans i hela helvetet att lokalisering kan ta ett år - speciellt med tanke på textmängden. Det är som att säga att det ska ta en månad för en professionell löpare att springa en Marathon.
Det måste finnas någon annan vettig förklaring. Lokalisering är bara ett svepskäl.
2014-09-14
Destiny är bra. Glad över att det inte är splitt screen i det, bättre om alla sitter på varsin skärm! Man skulle ju vilja veta hur många exemplar dom sålt av spelet på en vecka! :)
2014-09-13